söndag 22 januari 2012

Gran Canaria Marathon

Det var synd att jag inte visste om det här loppet tidigare, då hade jag sett till att vara förberedd och varit med i loppet idag 22 januari i Las Palmas.

Och i morse när loppet väl var igång så kom jag på att jag hade ju kunnat efteranmät mig till halmaran åtminstone, det hade jag ju klarat utan några förberedelser. Tiden spelar ju ingen roll, men visst klarar jag 21,1 km med vänster hand. Men gjort är gjort, nu är loppet över och jag var inte med. 


Det var nog några tusen löpare som sprang förbi nedanför vår balkong. Flest på halvmaran tror jag, för det var rätt glest mellan löparna på andra varvet. Hemsidan för loppet är inte uppdaterad än så jag vet inte hur många som sprang. Kanske 1500 på halva och 500 på hela maran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar